Аспекти психолого-педагогічної характеристики обдарованої дитини

1. Психофізіологічний аспект:
· фізичний розвиток;
· здоров'я;
· тип нервової системи;
· рухомість нервових процесів;
· загальний розумовий розвиток.
2. Пізнавальний аспект:
· інтелектуальне сприйняття;
· концентрація уваги:
а) самостійність мислення;
б) спритність, швидкість міркувань;
в) вдумливість, ґрунтовність осмислення;
г) критичність та гнучкість мислення;
д) узагальненість мислення;
е) швидкість та міцність засвоєння знань;
є) володіння операціями, прийомами розумової діяльності (аналіз, синтез, узагальнення, систематизація, класифікація, абстрагування);
· інтелектуально-творчі якості мислення:
а) креативність;
б) інтуїція,
в) творче уявлення;
г) дивергентність;
д) оригінальність;
е) асоціативність;
є) інтелектуальна активність.
3. Мотиваційний аспект:
· потреба в самоактуалізації;
· необхідність у творчості;
· інтелектуальна необхідність;
· пізнавальна спрямованість:
· мотив досягнення;
· потреба в лідерстві.
4. Аспект стосунків:
· спеціальні здібності;
· незалежність особистості;
· вольові якості;
· комунікативні якості;
· організаційні якості;
· якості вихованості.
5. Взаємодія у сім'ї, матеріально-побутові умови.
Кiлькiсть переглядiв: 154