Першою ознакою недорозвинення мови у дитини є уповільнений темп розвитку мовлення. Чим раніше батьки, лікар-педіатр, вихователь помітять у дитини симптоми недоліків мовлення, тим ефективнішою буде допомога.
СЛІД ПАМ’ЯТАТИ:
дитина, що має проблеми, як ніхто, потребує емоційної підтримки і кваліфікованої допомоги. У зв’язку з цим
РЕКОМЕНДУЄМО:
- не вважайте свою дитину хворою, неповноцінною, гіршою за інших дітей-однолітків;
- не карайте її, не насміхайтесь з неї і не дозволяйте принижувати її;
- не порівнюйте її з іншими дітьми, які добре розмовляють, читають, пишуть;
- вселяйте в неї віру, надію, що все буде гаразд;
- намагайтеся якомога раніше помітити і зрозуміти проблеми своєї дитини;
- своєчасно звертатися до спеціалістів (логопеда, психолога, вихователя, дефектолога);
- якомога частіше кажіть дитині, що ви її любите і зробите все, щоб цей недолік ліквідувати;
- висловлюйтесь чітко і грамотно;
- не падайте духом, якщо швидких змін ви не помітите;
- вірте в свої сили і сили своєї дитини.
Не гайте часу і ваші зусилля будуть винагородженні !
- демонструйте спокійну поведінку;
- завжди розмовляйте з дитиною чіткою правильною мовою;
- не обговорюйте виховний процес в присутності дитини;
- будуйте стосунки з дитиною на взаєморозумінні і взаємодопомозі;
- не сваріть дитину за неправильно вимовлене слово;
- організовуйте чіткий режим дня та занять;
- підтримуйте тісний зв’язок з логопедом, психологом, учителем;
- виконуйте всі інструкції, поради, які надає спеціаліст вашій дитині;
- використовуйте систему заохочень, підтримки і винагород;
- проводьте всією родиною якомога більше часу;
- перетворюйте заняття в гру;
- заохочуйте дитину до спілкування з однолітками;
- знайдіть шляхи і методи для допомоги своїй дитині.
Пам’ятайте, що позитивні зміни залежать тільки від вас, ваших зусиль, терпіння та бажання !
- якщо ви помітили ознаки заїкування у дитини, необхідно звернутися до таких фахівців: невролога, логопеда, психолога;
- створіть в родині спокійну, доброзичливу атмосферу взаємної поваги та любові;
- організуйте правильний режим роботи та відпочинку;
- уникайте надто емоційних та фізичних навантажень (сварки близьких людей, заняття спортом та інше);
- слідкуйте за мовним диханням, щоб дитина вимовляла фразу на видосі і до кінця;
- при сильних судомах голосового апарату - розмовляйте з дитиною пошепки;
- використовуйте елементи музикотерапії (співи улюблених мелодій);
- обмежуйте перегляд телепередач та заняття за комп’ютером;
- будьте активними учасниками корекційного процесу;
- суворо виконуйте всі інструкції та поради фахівців.
Пам’ятайте: мовлення – це основа людського розуму, завдяки якому ваша дитина стане впевненою, розумною та успішною !
Дизартрія - це порушення темпу, ритму, голосу, обумовлене ураженням центральної нервової системи.
- створіть в сім’ї сприятливі умови для навчання та виховання дитини;
- проконсультуйтесь у невролога, психолога;
- відвідуйте заняття логопеда з метою опанування прийомів корекції в домашніх умовах;
- оволодійте елементарними прийомами по подоланню напруги мовленнєвої мускулатури;
- одночасно з логопедичною корекцією проходьте курс фізіотерапії, ЛФК, медикаментозне лікування за призначенням лікаря;
- корекційну роботу намагайтесь проводити в невимушеній обстановці та з елементами гри;
- використовуйте вірші–забавки, лічилки, скоромовки;
- не сваріть дитину за неправильно вимовлене слово;
- дотримуйтесь системності та послідовності в корекційній роботі.
Пам’ятайте: своєчасно і правильно розпочата корекційна робота – важлива умова успішного подолання мовленнєвих вад вашої дитини !
Ринолалія - порушення тембру голосу та звуковимови, обумовлене анатомо-фізіологічними дефектами мовного апарату
- створіть в родині сприятливі умови для навчання та виховання;
- проконсультуйтесь у психолога (у разі потреби пройдіть курс психотерапії);
- підготуйте дитину до емоційних та душевних негараздів у спілкуванні з однолітками;
- не акцентуйте увагу дитини та оточуючих на дефекті;
- відвідуйте заняття логопеда з метою опанування прийомів корекції вдома;
- виконуйте дихальні вправи за рекомендацією логопеда;
- не перевантажуйте їх обсяг (не більше 2-х хвилин);
- без поради логопеда не використовуйте самостійно надувні іграшки, губні гармошки тощо (спричиняє головний біль, запаморочення);
- спонукайте дитину при вимові широко відкривати рот.
Пам’ятайте: своєчасно і правильно розпочатакорекційна робота – важлива умова успішного подолання мовленнєвих вад вашої дитини !
1. Любіть свою дитину !
2. Радійте своїй дитині !
3. Поважайте і розумійте потреби своєї дитини !
4. Створіть умови для комфортного розвитку й активності !
5. Розвивайте свою дитину ! Приділяйте їй стільки часу, скільки необхідно для розвитку.
6. Допомагайте в пошуку шляхів і способів у подоланні труднощів та проблем.
7. Не дозволяйте ображати та принижувати свою дитину.
8. Залучайте та заохочуйте до фізичної роботи.
9. Вірте в свої сили та сили своєї дитини.
10. Будьте терплячими з дитиною, поважайте допитливість.
Пам’ятайте: успіх виховання залежить від мудрого поєднання любові до дитини з вимогливістю до неї !